4 godziny do Komańczy

Jest rok 1953

Minęło dziewięć lat od powstania lepszej, komunistycznej Polski. Władza ludowa bezlitośnie niszczy przeciwników nowego porządku. Więzienia są pełne tych, którzy ośmielili się nie uznać władzy Ojca Narodu, Bolesława Bieruta. Bohaterowie są skazywani na śmierć i grzebani w nieoznaczonych grobach. Nieliczni już żołnierze wierni rządowi emigracyjnemu kryją się w lasach. Jedną z ostatnich nadziei jest polski Kościół, prowadzony przez nieugiętego Prymasa Wyszyńskiego, wokół którego jednoczą się nie tylko katolicy. Wkrótce jednak Wyszyński zostanie wywieziony ze swojej warszawskiej siedziby i zamknięty tam, gdzie funkcjonariusze UB będą mogli śledzić każdy jego ruch. Czy to zwycięstwo komunistów? Ostatnia nadzieja w tym, że ktoś dotrze do uwięzionego i przekaże jego słowa Polakom. Ale kto się tego podejmie? Kto odważy się stanąć naprzeciwko fanatycznych ubeków? W tej grze fortel goni fortel a stawką jest przywrócenie Polsce nadziei na wolność.

Opis realizacji – TUTAJ

———————-

Termin: 29 maja 2011

Lokalizacja: Warszawa

Typ gry: otwarta

Projekt gry: ZebraProjekt

Współpraca: Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego w Warszawie