09
Mar

Langer koduje Drezno (6.03.2015)

Cele gry postawione przez klienta (jedna z firm farmaceutycznych)

  • uwypuklenie roli lidera, który ma zarządzać nieznanym sobie zespołem
  • sprawdzenie współpracy w grupie
  • niestandardowe zapoznanie się z miastem

Miejsce: Drezno

Czas gry: 2 godziny

Temat gry: oparty o temat farmaceutyczny

REALIZACJA

11034396_807470409306817_7209337394565470138_oMotyw gry oparliśmy na historii fikcyjnej postaci Heinricha Langer – farmaceuty, który pracował nad łączeniem związków chemicznych w nowe formuły. Tracił jednak pamięć, więc robił zakodowane notatki. Kluczem do ich rozszyfrowania jest jego ukochane miasto – Drezno.

Aby sprawdzić współpracę w grupie i uwypuklić rolę lidera stworzyliśmy 8 dwupoziomowych zagadek, których rozwiązanie najczęściej wymagało kreatywnego i sprytnego zaangażowania całego zespołu (10 osób).

Każdy z zespołów otrzymał kartę formatu a3 pokrytą zagadkami i rysunkami oraz zestaw folii ze szczegółami architektonicznymi do wyszukania na elewacjach najważniejszych zabytków miasta.

 

Niemożliwym było wykonanie wszystkich zadań w wyznaczonym czasie. Należało zdecydować się na część z nich, podzielić zespół, zorganizować pracę i obliczyć czas działania – jednym słowem, liczyła się strategia.

EFEKT

Wszystkie zadania zostały rozwiązane, ale…. przez różne grupy – najlepszy zespół rozszyfrował do 4 zagadek.

Gra zmuszała do wyjścia poza standardowe patrzenie na miasto – budynki, ulice, rzeźby, szczegóły. Zespoły, które wspólnym wysiłkiem weszły w tryb skojarzeń i nieszablonowego myślenia uplasowały się wyżej w rankingu.

Niezwykle ważna w całej grze była rola lidera jako czynnika motywującego i dzielącego prace. Z relacji uczestników wynika, że nawet, jeśli zadanie okazywało się zbyt trudne i w zespole nastroje opadały, to zauważony po chwili szczegół, którego brakowało odbudowywał na nowo motywacje i wprowadzał nastrój podekscytowania.

CO ZMIENIĆ

Przy kolejnej realizacji tego typu gry zmniejszymy liczbę rodzajów zadań oraz dodatkowo zaznaczymy w zasadach, że należy najpierw opracować strategię, a później ruszać w trasę.

MOŻLIWOŚCI ROZSZERZENIA GRY

Jesteśmy dodatkowo wprowadzić do gry więcej elementów szkoleniowych: animator w każdej grupie, który obserwuje poczynania zespołu i lidera oraz zbiera materiał do podsumowania efektów gry; podsumowanie gry w zespołach warsztatowych z udziałem specjalistów od procesów grupowych, zasad pracy w grupie i skutecznego zarządzania zespołem.