03
Kwi

Labirynt – wybieraj dobrze

Plac Piłsudskiego w Warszawie, godzina 8.30 – zaczyna padać grad. Wiatr wieje tak, że trzymamy namiot będący punktem startowym.

Na komputerze i routerze leży ciężka paczka z drukami – już raz wiatr zrzucił nam wszystko ze stolika.

Jest paskudnie – a jednak – pojawiają się pierwsze zespoły do gry!

Tłumaczymy zasady i uczestnicy ruszają, mimo zimna, wiatru i gradu!

 

Na pomoc Karolowi

Karol Wojtyła nie od zawsze był papieżem. Był w gimnazjum, miał problemy, stawał każdego dnia przed decyzjami. Razem z bohaterami książki „Mecz o wszystko” (książka napisana specjalnie dla projektu Centrum Myśli Jana Pawła II) – Kubą, Zdolnym i Pepe gracze starali się razem z Lolkiem przeżyć rok w gimnazjum.

Mechanizm

Zespoły wyposażone w telefony z wgraną mobilną stroną gry ZebraProjekt oraz mapę terenu gry poruszały się po Śródmieściu wykonując zadania miejskie.

Po wykonaniu serii zadań poznawali historię związaną z Karolem w gimnazjum. Każdorazowo uczestnicy dokonywali wyboru zachowania Karola. W zależności od podjętych decyzji zmieniał się przebieg rozgrywki.

Technika

W grze został wykorzystany mobilny system gier miejskich ZebraProjekt. Gracze w punkcie startowym łączyli się z siecią wi-fi i ładowali stronę gry. Wygrywał ten zespół, który w jak najkrótszym czasie udzielił poprawnych odpowiedzi i dotarł do punktu końcowego w labiryncie.

Podsumowanie

W grze wzięło udział blisko 140 zespołów. Każdy z nich średnio liczył 3 osoby. A więc Karolowi w gimnazjum pomagało ponad 420 osób!

 

 

Autorzy ZebraProjekt:

Lech Pastwa

Piotr Wiśnioch